KAMPIOENEN seizoen 2023

Beste clublid,

Na een meer dan geslaagd seizoen 2023 kunnen we  de kampioenen bij onze club bekendmaken. Dit gebeurt traditioneel met de ons alom bekende ” sleperkesfuif “. Onze kampioenen worden in een leuke outfit gestoken en doen dan onder begeleiding van de clubleden, bijpassende muziek, bijpassend vervoersmiddel, de ronde van ” Elst “, een zware ééndagskoers met tal van hellingen, de nodige bevoorrading onderweg, met op het einde nog een ultieme spurt naar het clublokaal, alwaar onze kampioenen op passende wijze gehuldigd worden.

Algemeen clubkampioen is terug onze ” keizer ” Luc Van Den Borre, sedert jaren aan een stuk wekelijks op de afspraak. Rittenkampioen is echter voor het eerst in het 40 jarig bestaan van WTC Elst iemand van onze dames geworden, dit is een unicum, Elfie Vandenbroeke is onze kersverse rittenkampioen voor het seizoen 2023.

Dikke proficiat aan onze kampioenen van het afgelopen seizoen, proficiat voor de geleverde inspanningen, de opoffering om toch maar ieder weekend, in weer en wind aanwezig te zijn, dit zijn de echte ” FLANDRIENS “.

Hierbij wat sfeerbeelden van de zoveelste leuke dag in het bestaan van onze club, mogen er nog veel van deze dagen volgen :

Waarde clublid, het seizoen is nog niet voorbij, op zaterdag 28-10-2023 worden de club en onze ” kampioenen ” ontvangen op het gemeentehuis te Brakel, waar onze ” kampioenen ” naar jaarlijkse traditie de sfeer gaan opluisteren met een begeesterende speech, elk op haar / zijn manier, de schepenen en gemeenteraadsleden houden reeds hun hart vast voor wat er komt.

De” TOUR karavaan ” zet zich in beweging om 14u00 aan het clublokaal richting gemeentehuis waar we om 15u00 worden ontvangen door het gemeentebestuur, na de protocolaire plichtplegingen volgt een receptie.

Na de receptie zet de karavaan zich terug in beweging, dit met een aantal tussenstops ( topsporters moeten ook eten en drinken ), om dan ongeveer om 18u30 terug aan te komen aan ons geliefde clublokaal, bij ” Marleen en Michel “, waar door de club een maaltijd aangeboden wordt, en het kampioenenfeest wordt verder gezet tot ………………

LAST BUT NOT LEAST : een bijzonder dankuwel aan de trouwe sponsors van onze club : De 3 Advocaten, Rebotec , Taverne t’Hoekske.

Tevens een dikke dankuwel aan de leden voor de talrijke aanwezigheden bij de wekelijkse ritten, en de hulp bij diverse organisaties, dankuwel aan de organisatoren van de wekelijkse ritten, de wegkapiteins, zij / hij die hun steentje hebben bijgedragen aan het welzijn van deze mooie, warme club.

Namens het bestuur WTC Elst

Wim – Elfie – Frank – Johan – Dave – Marc