Ook WTC Elst start het wielerseizoen 2024

Waarde clublid,

Eindelijk was het zover, na een lange, sombere en vooral natte winter, kunnen we eindelijk onze wielerbolides terug van stal halen, vol goede voornemens om er terug in te vliegen, uitkijkend naar onze wekelijkse ritten, en tal van leuke organisaties, met ondermeerĀ  een leuke driedaagse trip naar Blankenberge, met mooie ritten naar Nederland, daarover later meer. Tijdens de winter werd de conditie onderhouden met de wekelijkse ” spinning “, ook kunnen we terugblikken op een leuke nieuwjaarsreceptie, en organiseerden we een avond met uitleg over Komoot, Garmin, het plaatsen van GPX bestanden, dit dankzij de deskundige uitleg van ons gewaardeerd lid Stefaan Maes, Stefaan, langs deze weg nog eens een dikke dankuwel.

Intussen is onze eerste rit achter de rug, traditiegetrouw met de groepsfoto aan ons geliefd clublokaal ” Taverne ‘T Hoekske “. Om 09u15 werd het seizoen op gang getrokken met een ritje van 41km, aan een rustig tempo en zoals steeds met de A, B en c groep samen. Vanaf volgende week wordt er terug apart gestart, rekening houdend met iedereen zijn ambitie of moeten we lezen conditie?

Ook mochten we op de eerste rit een aantal nieuwe leden verwelkomen, het is altijd leuk als een vereniging groeit, er nieuwe gezichten bijkomen, aan de nieuwe leden, van harte welkom, en uiteraard is iedereen welkom in onze warme wielerclub. Ook onze dames waren trouw op post, en starten met de nodige ambitie het nieuwe seizoen. Een aantal onder hen zetten de stap naar de B groep, de heren zijn bij deze gewaarschuwd.

Beste leden, mogen wij als bestuur tevens de aandacht vragen dat ” veiligheid ” de hoogste prioriteit moet zijn tijdens de wekelijkse ritten, de tragedie in ” Gent ” zit nog vers in het geheugen, twee wielertoeristen werden van de weg gemaaid, gezinnen worden uiteengerukt en in eindeloos verdriet gedompeld, voor hun vrienden zal de wekelijkse fietstocht nooit meer dezelfde zijn. Laat ons zorgzaam zijn voor elkaar, verwittig elkaar op tijd bij het kruisen van andere weggebruikers, neem geen onnodige risico’s, ons motto is immers ” Samen uit, Samen thuis “.

Hierbij nog een aantal sfeerfoto’s van de eerste rit:

Beste leden, de kop is eraf, vanaf heden zie we elkaar terug op de wekelijkse ritten van onze mooie club, het bestuur wenst iedereen een mooi seizoen toe, vele veilige fietskilometers, en vooral veel plezier en vriendschap.

Namens het bestuur WTC Elst

Wim – Elfie – Frank – Johan – Dave – Marc