Start seizoen 2023 WTC Elst – 5 maart

Beste wielerfanaat,

De kop is eraf, vandaag zijn we gestart met het seizoen 2023. Aan Taverne ’t Hoekske werd zoals gebruikelijk de pers uitgenodigd voor de eerste foto’s van het prille seizoen. De vrees dat we gingen uitgeregend worden werd gelukkig geen waarheid, het was weliswaar somber weer, af en toe deed de zon een verwoede poging door het wolkendek te breken, wat moeilijk lukte. Positief was echter dat iedereen monter en gemotiveerd aan de start stond, en we iets na 9 uur konden vertrekken voor een rustige rit van een kleine 40 km aan een gezapig tempo. Zoals het ook voorvalt in het wielerpeloton, kregen we ook te maken met de onvermijdelijke lekke band, en zelfs iemand die te maken kreeg met een kaderbreuk, en moest plaatsnemen in de bezemwagen, waarvoor dank aan Filip, die iedere week trouw op post is om ons te vergezellen met de wagen. Op het einde van de rit is er echter altijd de klim naar Elst, vanwaar je ook komt, sommigen waren dan ook opgelucht dat het vertrouwde clublokaal in zicht kwam, en we nog konden nagenieten van een babbel en een drankje.

Intussen gaat op velerlei fronten de koersgekte verder, zaterdag werd de ” Strade Bianchi ” gereden, met Tom Pidcock als overwinnaar na een solo van 50 km.

Op zondag werd de Grote Prijs Jean-Pierre Monsere betwist te Roeselare, het kwam tot een spannende spurt en de fotofinisch moest uitsluitsel brengen wie zegevierde, uiteindelijk werd Gerben Thyssen gekroond als overwinnaar.

Terzelfdertijd werd in Frankrijk de ” Koers naar de zon ” op gang geschoten. Ook daar kwam het tot een spurt, en kwam Tim Merlier als eerste over de meet, reeds zijn 4de overwinning van het seizoen met als kers op de taart de gele trui.

Zo, beste clublid, het nieuwe seizoen is weer op gang gekomen. Met een aanwezigheid van een 40 tal leden zijn we het  seizoen goed gestart, dit smaakt naar meer, nu enkel nog hopen dat de weersgoden ons wat gunstiger gezind worden, en we nog veel veilige km’s kunnen rijden in onze mooie ” Vlaamse Ardennen “.

Namens het bestuur WTC Elst